Popis přístupových cest pro pěší a motoristy

Pozor změna, jelikož chalupářům z Brna patří cesta, po které se dříve chodilo, a jelikož si nepřejí abychom tam chodili i nadále, změnili jsme trasu příchodu k hájence

Do Pusté Rybné resp. na Damašek je možno dojet:

Pro pěší vystoupivší z autobusu v Pusté Rybné

Po vystoupení z autobusu na malé návsi musíte přejít most a za ním se dát vlevo. Jako kontrola, že jdete správně je to, že po nějakých 50m půjdete okolo obchodu. Pak půjdete pořád dál po úzké asfaltce asi 2 km až přijedete na křižovatku, kde vpravo je asfaltová odbočka do prudkého kopce. Po ní nepůjdete ale budete se držet vlevo. Obejdete dům a po několika metrech půjdete rovně po polní cestě, nikoliv vlevo. Půjdete pak okolo hájenky ale nikoliv naší, poté vstoupíte do lesa trochu do kopce a pak jdete víceméně po rovince. Až narazíte na značku Parkoviště (dnes 29.8.2009 tam ještě není) dejte se šikmo vlevo až dorazíte na můstek po němž přejdete a pak do mírného kopce dojdete na hájenku. To je ta červená cesta na obrázku.

Pro pěší vystoupivší z vlaku v Pusté Kamenici či v Borové

!!Pokud přijedete za tmy, doporučujeme cestu po silnici z Borové a nikoliv cestu lesem z Pusté Kamenice, nebezpečí dlouhého bloudění!!
    Vystoupíte-li v Pusté Kamenici na stanici blíž Borové (Pustá Kamenice zastávka) (na mapě modrá barva), přejdete koleje a dáte se cestou vzhůru, přičemž asi po 200 m odbočíte vpravo na polní cestu (ještě před domem). Po ní půjdete pořád dál a dál takto: když vkročíte do lesa, neodbočíte vpravo ale jdete pořád mírně do kopce až dojdete na křižovatku na které narazíte na asfaltovou silničku. Neodbočíte vlevo ale jdete spíše vpravo po asfaltce dál. Po ní půjdete a nebudete odbočovat na žádné křižovatce vpravo. Musíte se dostat k takové věži, která stojí na Spáleném vrchu. Vy ale půjdete pořád dál (asfalt skončí). V okamžiku, kdy se dostanete na křižovatku lesních cest, kdy ta jakoby Vaše odbočuje vpravo půjdete rovně dolů (stojíte asi 250 m od chalupy). na této vcelku prudce klesající cestě neodbočte vpravo a musíte dojít k hájence.

Vystoupíte-li z vlaku v Borové (na mapě zelená barva až červená barva), dáte se po zelené turistické značce směr Pustá Rybná. Když se vymotáte z Borové a vejdete do lesa, půjdete pak v podstatě pořád do kopce. Můžete jít buď pořád po zelené až přejdete celý velký kopec (hřeben) a sejdete mezi poli na silnici mezi Pustou Rybnou a Damaškem. V místě na mapě dole označené černým kroužkem se také po projití závory můžete dát vpravo po celkem slušné lesní cestě a po ní (jdete lesem, pak kolem rybníčku) sejdete k asfaltce, po ní se dáte vpravo. po několika metrech půjdete rovně po polní cestě, nikoliv vlevo. Půjdete pak okolo hájenky ale nikoliv naší, poté vstoupíte do kopce do lesa a pak jdete víceméně po rovince. Až narazíte na značku parkoviště (dnes 29.8.2009 tam ještě není) dejte se šikmo vlevo až dorazíte na můstek po němž přejdete a pak do mírného kopce dojdete na hájenku. To je ta zeleně tečkovaná a následně červená cesta na obrázku.

Pro motoristy (černá barva na mapě)

!! Zákaz příjezdu po louce za značkou zákaz vjezdu !!

V Borové uhnete podle cedule směr Jimramov či Telecí. Přejedete vcelku dlouhý a táhlý kopec a po serpentinkách odbočíte vpravo dle cedule (Pustá Rybná 1 km). Jakmile vjedete do Pusté Rybné, tak ještě před hospodou a autobusovou zastávkou odbočíte vpravo (po chvíli projedete okolo obchodu). Jedete pořád dál po úzké asfaltce asi 2 km až přijedete na křižovatku, kde vpravo je asfaltová odbočka do prudkého kopce. Po ní nepojedete ale budete se držet vlevo. A teď už pomalu. Zde jsou totiž tři možnosti jak dál:

1. a 2. možnost (možno pouze není-li sníh a namrzlo)

Po křižovatce objedete dům a dáte se po polní cestě rovně. Po ní pojedete pořád dál, lehce vpravo vjedete do lesa do kopce a pak narazíte na ceduli Parkoviště. Tam zastavíte a dojdete zbytek pěšky lehce vlevo, přes můstek a nahoru k hájence (červená cesta).

Druhá možnost je, že po objetí domu nepojedete rovně, ale dáte se vlevo, po pár metrech narazíte na křížovatku, kdy jedna cesta odbočuje ke kravínu a druhá vede vpravo do prudkého kopce. Právě po ní se vydáte. Pojedete pořád dál do kopce, vjedete přes závoru do lesa. Na závoře je zákaz vjezdu a teoreticky byste neměli platit pokutu, pakliže řeknete, že jedete na hájenku Pionýra Polička (možné je ovšem všechno). Po chvilince přejedete můstek přes potok a jedete rovně mírně do kopce až k první křižovatce, která je odhadem 150 m od můstku.Na první křižovatce se dáte vpravo. Pak jedete asi 1,2 km po cestě. Musíte také přejet můstek a pak asi v půli cesty musíte minout takovou budku-krmelec, u něhož neodbočíte vlevo ani vpravo ale jedete dál rovně. V okamžiku, kdy narazíte na křižovatku lesních cest, kdy ta Vaše (jakoby hlavní) uhýbá vlevo, jedna vede rovně a vpravo kolmo dolů vede nejhorší cesta, tak právě po ní se dáte a po zhruba 250 m dojedete pokud neodbočíte vpravo rovnou k hájencea - to je ta žlutá cest.

3. možnost v zimě

Je-li sníh, pokuste se zaparkovat na některém z následujících míst:
na křižovatce pod vysokým kopcem ještě před kravínem vpravo si vyhrabejte parkoviště
Zaparkujte na návsi a ty 3 km si udělejte pěknou vycházku
Zaparkujte kdekoliv, kde nebudete překážet traktorům a mlékařům přijíždějícím z a do kravína. Pozor, pokud si postavíte auto do silnice, majitelé kravína jej zcela po právu odhodí na vidlích do závěje. Mlékařské auto je velice široké!!
Pokud máte choutky zaparkovat na vyhrabaném parkovišti, sežeňte toho, kdo jej vyhrabal a domluvte se s ním.
Zásadně neparkujte u kravína, kde je zdánlivě dost místa. Poté běžte jakoukoliv cestou např. tou bílou.

Možnosti bloudění:
Pokud se ocitnete u vysílače, obraťte a jeďte zpět a asi po 1 km na křižovatce neodbočujte ale jeďte rovně po té nejhorší cestě a dojedete.
Pokud dojedete k takové menší budce (Arboretum) u níž je taková složitá křižovatka lesních cest a vede tam červená turistická značka vraťte se zpět a na první křižovatce odbočte vlevo (jste na té křižovatce za závorou, kde jste měli původně odbočit vpravo).
Pokud se ocitnete v obci Pustá Kamenice nebo Čachnov, ptejte se domorodců na Pustou Rybnou a celou cestu zopakujte.
Stejně tak učiňte v případě, že se ocitnete ve Svratouchu, Svratce, na Křižánkách na Milovech nebo na Březinách.
Pokud se stane a náhodou vyjedete v Borové, proveďte druhý pokus....

Toto je mapa přístupových cest od vlaku a nejbližší okolí hájenky resp. naší táborové základny